Melden bij de gemeente

  • Meldpunt openbare ruimte (Wijklijn)

    Gebreken en ongemakken in de openbare ruimte van uw woonomgeving, meld u bij het Meldpunt Openbare Ruimte. Denk bijvoorbeeld aan kapotte straatverlichting, een gat in de bestrating of een omgevallen boom.

  • Status volgen van aangevraagde producten en diensten

    Voor bijna alle aanvragen, vragen en meldingen die u bij de gemeente indient leggen wij een digitale dossiers aan. Ook een groot deel van de brieven die u aan de gemeente stuurt, slaan wij digitaal op. U kunt uw aanvraag, vraag of melding daarna zelf volgen via ons zakensysteem. Ook uw vragen of aanvullende informatie over die zaak, kunt u via dat digitale dossier aan ons doorgeven.

  • Overlast melden

    Overlast is altijd vervelend! Zeker als daarvoor een oplossing is. Wanneer u overlast meldt, gaan wij daar dan ook serieus mee om.

  • Bezwaar maken

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u in veel gevallen bezwaar tegen maken tegen het genomen besluit.

  • Verloren en gevonden voorwerpen

    Heeft u een voorwerp gevonden of bent u een voorwerp verloren? Doe hier dan melding van.

  • Aansprakelijkheidstelling

    Vindt u dat u schade heeft geleden als gevolg van gemeentelijk handelen? Dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen.

  • Aangifte of melding van discriminatie

    Elke burger telt mee en hoort erbij, ongeacht leeftijd, afkomst, geslacht, seksuele voorkeur, geloofsovertuiging of lichamelijke en geestelijke beperking.

  • Klachten over de gemeente

    Bent u niet tevreden over het gedrag, handelen of nalaten van een medewerker van de gemeente Alblasserdam?

  • Melden van tegenstrijdige regelgeving

    Wij werken aan het voorkomen van onnodige regels, tegenstrijdige regels en te strikte richtlijnen.