Kijk voor de meest actuele informatie over het coronavirus op www.zhzveilig.nl.
Meer informatie vindt u op onze speciale pagina over corona.

Meldpunt openbare ruimte

Gebreken en ongemakken in de openbare ruimte van uw woonomgeving, meldt u bij het meldpunt openbare ruimte. Denk bijvoorbeeld aan kapotte straatverlichting, een gat in de weg of een omgevallen boom.

LET OP: klachten die niet over de openbare ruimte gaan, wensen en aanvragen doet u niet via Fixi. Kijk hieronder hoe u hierover contact kunt opnemen.

Melding doen

Wij ontvangen uw melding graag via Fixi. Ga naar de website via onderstaande knop.

Melding doen over gebrek openbare ruimte 

Andere meldingen, zoals wensen en vragen over beleid

U kunt ook een melding doen via de Fixi-app op uw telefoon of tablet.

U kunt bij uw melding ook direct een foto toevoegen van de situatie.

Lantaarn stuk? Meld het met Fixi

U kunt ook een melding doen via:

  • WhatsApp nummer 06 4028 9392
  • Chat op onze website
  • Telefonisch via telefoonnummer 14 078

Stuurt u via chat of WhatsApp geen vertrouwelijke informatie mee, zoals uw Burgerservicenummer (BSN), adres of geboortedatum. Wij vragen alleen om uw e-mailadres als wij een melding voor u maken.

Spoedmelding

Dreigt er direct gevaar door bijvoorbeeld olie op de weg of een gat in de bestrating? Wilt u ons dan bellen?

  • Tijdens werkdagen tussen 8.30 uur en 16.00 uur kunt u telefoonnummer 14 078bellen.
  • Op niet-werkdagen en buiten genoemde tijden kunt u het storingsnummer van de Buitendienst bellen: 06 22 94 63 12.
  • Bij een extreem gevaarlijke situatie belt u met het servicenummer van de politie: 0900 8844.

Deze meldingen kunt u doen

U kunt meldingen doen over:

  • Wegen, bestrating en paden
  • Afval
  • Groen
  • Straatverlichting, verkeerslichten en parkeerapparatuur
  • Overlast (o.a. parkeren, dieren, graffiti)
  • (Verkeers)borden, hekjes, palen, banken
  • Speelplaatsen
  • Bruggen, viadcuten, kademuren, kunst
  • Water, riolering en putten
  • Onkruid
  • Overig

Andere meldingen

Afhandeling

Wij handelen uw melding binnen 1 tot 20 werkdagen af, afhankelijk van de soort melding. U hoort per e-mail wanneer wij uw melding hebben ontvangen, in behandeling hebben genomen en hebben afgehandeld. U kunt ook nog reageren op uw (afgehandelde) melding voor aanvullende informatie.