Contact

Veel producten regelt u eenvoudig online. Lukt dit niet online? Maak dan een afspraak. Hieronder volgen de mogelijkheden om contact met ons op te nemen.

Let op: soms bieden commerciële partijen bieden diensten aan die u voordeliger of zelfs gratis bij de gemeente regelt. Heeft u hier vragen over, neem dan contact op.

Afspraak maken

 Maak een afspraak

Onze medewerkers aan de telefoon hebben in de agenda dezelfde mogelijkheden als u. 

Heeft u een afspraak?

  • Kom dan maximaal 5 minuten voor uw afgesproken tijd naar de Gemeentewinkel. En bezoek de Gemeentewinkel bij voorkeur alleen. Zo voorkomen we dat we te veel bezoekers tegelijk in onze wachtruimte hebben
  • Voor u en onze veiligheid betaalt u alleen met pin 
  • Afspraak annuleren? Dat kan via de bevestigingsmail die u van ons ontving
  • Afspraak verzetten? Bel 14 078 
Bezoekadres Gemeentewinkel

Gemeente Alblasserdam
Cortgene 2
2951 ED Alblasserdam

Postadres en telefoonnummer gemeente

Postadres
Gemeente Alblasserdam
Postbus 2
2950 AA Alblasserdam

Telefoonnummer
Het gemeentehuis is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag: 08.30 - 17.00 uur.

  • 14 078 (telefoonnummer met 5 cijfers)
  • +31 78 770 8301 (vanuit het buitenland). U wordt dan doorgeschakeld naar 14 078.
Openingstijden

Maandag: 14.00-19.30 uur
Dinsdag: 09.00-12.00 uur
Woensdag: 14.00-19.30 uur
Donderdag: 09.00-12.00 uur
Vrijdag: 09.00-12.00 uur

Let op: wij werken uitsluitend op afspraak!

In 2022 zijn de Gemeentewinkel en het Gemeentekantoor gesloten op:

  • vrijdag 15 april (Goede Vrijdag)
  • maandag 18 april (2e Paasdag)
  • dinsdag 27 april (Koningsdag)
  • woensdag 4 mei vanaf 18.00 uur (Dodenherdenking)
  • donderdag 26 mei (Hemelvaartsdag)
  • maandag 6 juni (2e Pinksterdag)
  • woensdag 20 juli (paardenmarkt)
  • maandag 5 december vanaf 18.00 uur (Sinterklaasavond)
  • maandag 26 december (2e Kerstdag)
  • zaterdagen en zondagen, het hele jaar door
Contactformulier

Heeft u vragen, tips, wensen of opmerkingen? Geef ze dan door met het contactformulier 

​​​​​U kunt het contactformulier niet gebruiken om een melding te doen over de openbare ruimte (overlast verkeerd geparkeerde auto's, zwerfafval, kapotte stoeptegels, lantaarnpalen). Zo'n melding maakt u via Fixi, het meldpunt openbare ruimte.

Wilt u bezwaar maken tegen een parkeerboete of heeft u een vraag over een parkeerboete? Gebruik hiervoor het formulier over parkeerboetes.

Meldpunt openbare ruimte

Wilt u een melding doen van een gebrek in de openbare ruimte? Denk aan een losse stoeptegel, een kapotte prullenbak, glas op de weg, overhangend groen, een scheefgereden paal. Dan kunt u terecht bij het meldpunt openbare ruimte.

Overige vragen stelt u via het contactformulier. U kunt daar terecht als u een vraag heeft over bijvoorbeeld extra ondergrondse containers, een wens voor een nieuwe speeltuin, overvliegende meeuwen die overlast veroorzaken, vragen over parkeren of een straat die niet goed op Google Maps staat. 

Virtuele Assistent / Livechat

Virtuele Assistent Gem 

Heeft u vragen over verhuizen, paspoorten, identiteitsbewijzen en gemeentelijke belastingen? Dan kunt u de virtuele assistent Gem gebruiken. U krijgt dan meteen een antwoord. De virtuele assistent Gem is een digitale hulp van de gemeente. Gem is 24 uur per dag beschikbaar en is geprogrammeerd om eenvoudige vragen te beantwoorden. Het is dus geen echte medewerker waar u mee chat. Deel geen persoonlijke gegevens met Gem.

'Gem' is een afkorting voor 'gemeenten'. Gem is onderdeel van een proef. Het kan dus zijn dat Gem nog niet alles weet. Van uw gesprek leert Gem om u en andere inwoners beter van dienst te zijn.

Heeft u andere vragen? Of kan Gem u niet verder helpen? Ga dan tijdens kantoortijden naar onze livechat. U chat dan direct met een van onze medewerkers.

Livechat

U chat direct met een van onze medewerkers. De livechat is beschikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

Lukt het niet online?

De Digihulplijn helpt u met uw vragen over de computer of mobiel. Hiervoor belt u 0800-1508. Te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 09.00-17.00 uur. 

Media

Voor persvragen neemt u contact op met het team Communicatie van de gemeente. Dit team is per mail bereikbaar via communicatie@alblasserdam.nl of telefonisch via 14078.

Contact met het college van B en W

Wilt u één van de leden van het college spreken over een onderwerp uit hun portefeuille of uitnodigen? Stuur dan een mail naar het secretariaat van het bestuur, bestuurssecretariaat@alblasserdam.nl, met een duidelijke omschrijving van uw vraag of uitnodiging. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
U kunt het bestuurssecretariaat ook bellen via telefoonnummer 14078.

Het postadres van het college is:
Gemeente Alblasserdam
College van burgemeester en wethouders
Postbus 2
2950 AA Alblasserdam

Contact met de gemeenteraad

Heeft u vragen over bijvoorbeeld inspreken, vergaderstukken of vergaderdata van de gemeenteraad? Bel met de raadsgriffie via 14078, of mail naar griffier@alblasserdam.nl

Het postadres van de gemeenteraad en raadscommissies is:
Gemeenteraad Alblasserdam
T.a.v. de raadsgriffier
Postbus 2
2950 AA Alblasserdam

Contact voor ondernemers

Bent u ondernemer in Alblasserdam en heeft u vragen of behoefte aan overleg? Of wilt u zich hier vestigen met uw bedrijf? Neem dan contact op met onze bedrijvencontactfunctionarissen.

Betalen aan de gemeente

Betalingen aan de gemeente Alblasserdam doet u via het bankrekeningnummer  NL31 BNGH 0285 0001 52.