Juli 2023

• Gemeentebestuur bespreekt de toekomst van Alblasserdam

03 juli 2023

Het gemeentebestuur gaat dinsdagavond 4 juli in gesprek over de toekomst van Alblasserdam. Dat gebeurt tijdens de algemene beschouwingen. Daar bespreken we zaken als: Welke financiële keuzes maken we? Welke accenten kiezen we?

• Oog voor jonge talenten in Alblasserdam

12 juli 2023

Vandaag is het Wereld Jonge Talentendag. Deze dag is in het leven geroepen door de Verenigde Naties. Jongeren zijn creatief, energiek en hebben goede ideeën. Toch worden hun talenten nog niet altijd benut. Het is belangrijk dat ze de kans krijgen om hun talenten te ontdekken én ontwikkelen. Als gemeente steunen we graag lokale initiatieven die zich hiervoor inzetten. Een mooi voorbeeld is het Young Leaders programma dat Stichting Jeugd-Punt inzet.

• RIVM: Zwemmen in het Lammetjeswiel is veilig

14 juli 2023

Eerder deelde gemeente Alblasserdam berichten over onderzoek naar PFAS in zwemwater. RIVM heeft het zwemwater van onder andere het Lammetjeswiel in Alblasserdam onderzocht. De provincie geeft, op advies van het RIVM, aan dat zwemmen in het Lammetjeswiel veilig is.

• Omleidingen Paardenmarkt en wielerronde

21 juli 2023

Op woensdag 26 juli is het weer tijd voor de jaarlijkse Sint Jacobus Paardenmarkt. Daarom zijn de Kerkstraat, Waalsmondelaan en Reederijstraat tussen 25 juli 16.00 uur en 26 juli 16.00 uur afgesloten voor alle verkeer. Omliggende straten kunnen slecht bereikbaar zijn.

• Programma Sint Jacobus Paardenmarkt op 26 juli

24 juli 2023

Op woensdag 26 juli 2023 vindt de jaarlijkse Sint Jacobus Paardenmarkt plaats in en rondom de Kerkstraat in Alblasserdam. De markt begint ’s morgens om 8.00 uur. Op de markt zijn paarden, pony’s en kraampjes. Ook rijdt er een paardentram. Tegen een vergoeding is het mogelijk om met deze paardentram van de fa. Baan een rondrit te maken door de gemeente.

• Brand aan Edisonweg in Alblasserdam

Er is brand uitgebroken in het dak van een groot opslagbedrijf aan de Edisonweg in Alblasserdam. Er komt veel zwarte rook vrij. Hulpdiensten zijn ter plaatse. Sluit ramen, deuren en mechanische ventilatie.

• Gezocht: stembureauleden voor de Tweede Kamerverkiezing

31 juli 2023

Op woensdag 22 november is de Tweede Kamerverkiezing. Wij zijn daarom op zoek naar enthousiaste stembureauleden. Als stembureaulid zorgt u ervoor dat de verkiezingsdag op het stembureau goed verloopt. U moet minimaal 18 jaar zijn.

• Vragen naar aanleiding van de brand aan de Edisonweg

Op zondag 30 juli is er brand uitgebroken bij een bedrijf aan de Edisonweg in Alblasserdam. In de directe omgeving van de brand, ten noord/oosten van de Edisonweg en de nabijgelegen weilanden zijn zonnecelscherven op de grond terechtgekomen. De zonnecelscherven zijn afkomstig van de zonnepanelen die op het dak van het brandende pand stonden. Deze deeltjes zijn scherp. Raak ze niet met blote handen aan en houd kinderen en dieren er vandaan.