Nieuws Kansrijk Alblasserdam

Bekijk een overzicht van alle nieuwsberichten.

• Vergroot je kansen om te leren en werken in Alblasserdam

08 april 2024

Op dinsdag 16 april 2024 kunnen Alblasserdammers onder het genot van een ‘bakkie’ gratis advies krijgen over het zoeken van een (nieuwe) baan, een nieuwe opleiding of de combinatie van werken en leren.

• Informatiebijeenkomst Kansrijk Praktijkleren Alblasserdam goed bezocht

25 augustus 2023

Donderdag 24 augustus vond in Cultureel Centrum Landvast een informatiebijeenkomst plaats over het project Kansrijk Praktijkleren. Het was een geslaagde middag met een opkomst boven verwachting. Medewerkers van het Da Vinci College en projectleider Peter Wemmers van Gemeente Alblasserdam vertelden uitgebreid over de kansen die het project biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

• Afstuderen in Alblasserdam

14 april 2023

Voor Peute Recycling is het “business as usual”, maar voor het ROC Da Vinci College en gemeente Alblasserdam is het een grote stap. Onderwijs, ondernemers en overheid tekenen op 13 april, in de nog kale directiekamer van het nieuwe bedrijfspand van Peute Recycling, een intentieovereenkomst. Zij spreken af dat er in vier jaar tijd minimaal 100 opleidingsplekken beschikbaar zijn die de mogelijkheid bieden om uit te stromen naar werk. Er is nu een klas met 15 leerlingen gestart op de oude locatie van Peute en zij studeren af op de nieuwe locatie in Alblasserdam.