Wie verdient er volgens u een koninklijke onderscheiding?

Kent u iemand die zich bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor de samenleving? Altijd klaarstaat voor anderen? Mantelzorg verleent, elke dag weer? En dat al jarenlang? Veel verenigingen, instellingen en organisaties zouden zonder de inzet van deze mensen vaak niet eens meer kunnen bestaan.

Burgemeester Jan Willem Boersma; “Ik zie dat er in Alblasserdam ontzettend veel mensen zijn die zich inzetten voor onze samenleving. De Koninklijke onderscheiding is een mooie manier om daar waardering voor uit te spreken.”

Lange procedure

De meeste koninklijke onderscheidingen reikt de burgemeester uit tijdens de  “lintjesregen”, meestal de laatste werkdag vóór Koningsdag. De procedure van aanvraag tot uitreiking neemt veel tijd in beslag. Daarom moeten aanvragen voor de lintjesregen voor 2025 uiterlijk 15 juli 2024 al worden ingediend bij de gemeente Alblasserdam.

Meer informatie

Wilt u iemand voordragen of wilt u meer informatie over de criteria? Neem dan contact op met Caroline Smits of Anne Janze. Telefonisch te bereiken op 14 078. U kunt ook een email sturen naar bestuurssecretariaat@alblasserdam.nl.

Meer informatie over de lintjesregen vindt u ook op www.lintjes.nl.