Nieuwe website voor vragen over energiebesparing in en om je huis

Voor onafhankelijk advies over energiebesparing, isolatie en andere duurzaamheidsmaatregelen kunnen inwoners van Alblasserdam terecht op het platform Duurzaam Drechtsteden. Ook is er informatie te vinden over subsidies en financiering.

Energietransitie

In 2050 willen we in Nederland en in Alblasserdam alleen nog duurzame energie gebruiken. We noemen dit de energietransitie. Daarvoor nemen we nu al maatregelen. Denk bijvoorbeeld aan je huis isoleren, zodat er minder energie nodig is. Of het overstappen op een inductiekookplaat of het opwekken van duurzame energie met zonnepanelen. Het platform duurzaam Drechtsteden helpt inwoners, bedrijven en VvE's (verenigingen van eigenaren) hiermee.

Gratis onafhankelijk advies

Voorheen hadden we het Regionaal Energieloket Alblasserdam. Dat is gestopt op 31 december. Samen met andere gemeenten in de regio Drechtsteden heeft Alblasserdam een nieuw digitaal platform gelanceerd. Op het platform Duurzaam Drechtsteden kunnen bezoekers onder meer terecht voor:

• Onafhankelijke informatie over bespaartips in huis, isoleren, ventileren, zelf energie opwekken en duurzaam verwarmen.
  • Alle beschikbare subsidies en regelingen voor energiebesparende maatregelen op één plek.
  • Overzicht van lokale acties zoals gezamenlijke inkoopacties voor zonnepanelen of isolatiemaatregelen.

Bereikbaarheid

Niet alleen inwoners, ook ondernemers en VvE's kunnen terecht op deze website voor informatie en advies over verduurzaming.

Ook voor telefonisch advies kunnen mensen bij Duurzaam Drechtsteden terecht. Dat is bereikbaar op werkdagen van 09:00 – 17:00 uur via het telefoonnummer 078 – 204 2008. Of via e-mail: info@duurzaam-drechtsteden.nl