Evenement organiseren in 2024? Geef het door vóór 30 september 2023

Heeft u plannen om in 2024 een evenement te organiseren? Geef het dan vóór 30 september 2023 door. Het gaat bij dit termijn (nog) niet om de volledige vergunningsaanvraag. Uw aanmelding gebruiken wij om de evenementenkalender 2024 samen te stellen.

Evenementkalender 2024

Bij het organiseren van evenementen komt veel kijken. Dit geldt voor de organisatie zelf, maar ook voor andere betrokken instanties, zoals gemeente en veiligheidsregio. Voor een goede verspreiding in tijd en plaats, maken we ieder jaar een evenementkalender.

De aangemelde evenementen worden in de weken na de deadline getoetst door de gemeente en veiligheidsregio. De toetsing is op datum, locatie, spreiding en benodigde inzet van nood- en hulpdiensten in de regio Zuid-Holland Zuid. Als uit deze check blijkt dat er overlappingen in data of andere aandachtspunten zijn, dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op om tot een mogelijk gezamenlijke oplossing te komen.

Tot slot wordt de Evenementenkalender van 2024 vastgesteld door het college van B&W. Deze kalender is daarna leidende bij de planning van eventuele nieuwe evenementen en activiteiten.

Organisatie onder voorbehoud

Bent u – vanwege de onzekerheden en problematiek in de sector, denk aan hogere kosten, verminderde capaciteit in personeel, etc. – niet helemaal zeker of u uw evenement in 2024 kan of wil laten plaatsvinden? Dan vragen wij u toch uw evenement aan te melden. Dan kunnen wij rekening houden met de gewenste datum en locatie van uw evenement. Mocht u uw evenement of activiteit later willen aanmelden, dan bent u niet altijd gegarandeerd van een plek op de kalender.

Aanmelden

U kunt uw evenement aanmelden door een e-mail te sturen naar apv@ozhz.nl. Vermeld daarin:

• Naam evenement
  • Datum + tijd evenement