Dag van de Democratie: denk mee over de plannen voor 2024!

Op vrijdag 15 september is de landelijke Dag van de Democratie! Als gemeente willen we graag de inwoners en maatschappelijke partners betrekken bij wat wij doen. Sámen zijn we Alblasserdam. Daarom nodigen we iedereen uit om te reageren op het concept uitvoeringsprogramma voor 2024. Het is een bijzondere kans om je stem te laten horen.

15 september – Bijeenkomst voor maatschappelijke partners

Op vrijdag 15 september zijn maatschappelijke partners van 15.00-17.00 uur welkom in De Rederij. We presenteren het concept uitvoeringsprogramma voor 2024. Daarna gaan we in gesprek over de verschillende maatschappelijke opgaven. Het doel is om te ontdekken waar we elkaar kunnen vinden en versterken. Daarnaast is er voldoende gelegenheid voor kennismaking en netwerken.

16 september – De Rederij opent haar deuren

Op zaterdag 16 september zijn inwoners tussen 09.00-12.00 uur (vrije inloop) welkom in De Rederij. Er zijn verschillende activiteiten voor alle leeftijden. Laat ‘tips en tops’ achter, test uw politieke kennis of bekijk het programma met activiteiten in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing in november. Kinderen kunnen hun ideeën voor Alblasserdam ophangen in een ‘wensboom’. Ook kunnen ze een eigen poster maken over een onderwerp dat zij belangrijk vinden. Daarnaast krijgen bezoekers de kans om het concept uitvoeringsprogramma 2024 te bekijken én hierop te reageren.

Reageer op het uitvoeringsprogramma (16 tot 23 september)

Vanaf 16 september kunt u het concept uitvoeringsprogramma 2024 ook bekijken op de website. Inwoners en maatschappelijke partners kunnen tot 23 september 2023 inhoudelijk reageren op het concept. Daarna worden de reacties verzameld en samen met het uitvoeringsprogramma voorgelegd aan de gemeenteraad in november 2023.

Bekijk het uitvoeringsprogramma