Avond over pleegzorg in Alblasserdam

Op 1 juni van 19.30 tot 21.00 uur organiseert de gemeente Alblasserdam in Landvast een avond over pleegzorg. Tijdens deze avond kunnen pleegzorgouders elkaar ontmoeten. Daarnaast kunnen inwoners die mogelijk pleegouder zouden willen worden informatie ophalen. Doel van deze avond is om extra aandacht te vragen voor pleegzorg en het tekort aan pleegouders. Op dit moment wachten ongeveer 900 kinderen in Nederland op een pleeggezin. Oog voor elkaar is een van de speerpunten van het college. In Alblasserdam willen we dan ook ons steentje bijdragen.

Hard nodig

Wethouder Margreet de Deugd: "Pleegzorg is erg belangrijk en nieuwe pleegouders zijn hard nodig, ook in ons dorp. Deze intensieve vorm van zorg is cruciaal voor kinderen die uit huis zijn geplaatst. De kinderen hebben vaak veel nare ervaringen achter de rug en de zorg en liefde van pleegouders is voor hen van groot belang. Als gemeente willen we mensen de gelegenheid bieden om hierover in gesprek te gaan en een goed beeld te vormen wat pleegzorg behelst en betekent. Zo hopen we weer nieuwe pleegouders te vinden."

Informatie en ervaringen

Tijdens de avond op 1 juni kunnen inwoners van Alblasserdam informatie krijgen over de verschillende vormen van pleegzorg. Zo is er bijvoorbeeld weekendpleegzorg, vakantiepleegzorg, crisisopvang en langdurige pleegzorg. Tevens is er tijdens de avond volop gelegenheid om in gesprek te gaan met pleegouders over hun ervaringen. Pleegzorgorganisatie Timon zal de avond begeleiden.

Meer informatie kunt u krijgen via b.kraal@alblasserdam.nl. Algemene informatie over pleegzorg staat op www.pleegzorg.nl.