Jan Willem Boersma benoemd als nieuwe burgemeester van Alblasserdam

Gisteravond is Jan Willem Boersma officieel geïnstalleerd als burgemeester van Alblasserdam. Dat gebeurde tijdens een speciale installatieraad. We kijken terug op een mooie avond met een typisch Alblasserdamse sfeer. Het was waardig en formeel waar nodig, warm en ongedwongen waar het kon. Maandag 3 april wordt Boersma's eerste werkdag.

Veel sprekers

Bij de bijzondere vergadering waren veel gasten aanwezig. Jaap Smit, commissaris van de Koning, voltooide het eerste, officiële gedeelte. Er volgde een kort intermezzo met een welkomst-filmpje. Daarna richtten achtereenvolgens Arco Strop (voorzitter van de vertrouwenscommissie), Jan de Vries (burgemeester van Sliedrecht en voorzitter burgemeesterskring Drechtsteden), Cor Lamers (burgemeester van Schiedam) en wethouder Freek de Gier (namens het college van burgemeester en wethouders) een woord tot Jan Willem Boersma

Ambtsketen

Na deze toespraken overhandigde waarnemend burgemeester Jan Heijkoop de ambtsketen en voorzittershamer aan zijn opvolger. Het laatste woord was vervolgens aan de kersverse burgemeester Jan Willem Boersma.

U kunt zijn toespraak hier teruglezen

U kunt de installatieraad hier terugkijken

U kunt hier de welkomstvideo bekijken

Installatie Burgemeester Boersma