Energietoeslag 2023 voor huishoudens in de Drechtsteden

Door de aanhoudende energiecrisis komen verschillende huishoudens in de Drechtsteden in financiële problemen. De zeven gemeenten in de Drechtsteden hebben daarom besloten opnieuw een energietoeslag uit te keren.

Voor wie is de Energietoeslag 2023?

De Energietoeslag 2023 is bedoeld voor huishoudens met een laag inkomen en met weinig spaargeld. De regeling wordt namens de gemeenten uitgevoerd door de Sociale Dienst Drechtsteden. Aan een groot aantal inwoners van de Drechtsteden wordt de Energietoeslag 2023 automatisch uitgekeerd. Sinds 11 december is het voor overige inwoners mogelijk om een digitale aanvraag in te vullen.

Energietoeslag aanvragen

Weten wat de Energietoeslag 2023 inhoudt en voor wie het bedoeld is? Lees er meer over op de website van de Sociale Dienst Drechtsteden.