Denk mee over de flexwoningen in Alblasserdam

De huizenmarkt staat op dit moment erg onder druk, ook in Alblasserdam. Het is moeilijk om aan een woning te komen. De gemeente wil graag iedereen een woonplek kunnen bieden in het dorp. Daarom zijn er voor de komende jaren plannen voor het realiseren van nieuwbouwwoningen op diverse locaties en op kortere termijn komen er flexwoningen, om zo sneller in te spelen op de vraag naar woningen.

Vragenlijst voor omwonenden

We willen als gemeente graag weten hoe omwonenden denken over de toekomstige flexwoningen. Daarom ontvangen direct omwonenden deze week per post een vragenlijst. We hopen dat u meedoet! U kunt de vragenlijst tot en met 31 augustus invullen.

Flexwoningen

In de gemeente Alblasserdam komen tijdelijke woningen aan de Pieter de Hoochplaats. Het gaat om zogenoemde flexwoningen. Ze komen op de plek van basisschool De Loopplank. Het is de bedoeling dat de flexwoningen in 2024 bewoond worden. Ze blijven maximaal vijftien jaar staan en zijn bedoeld voor mensen die moeilijk passende woonruimte kunnen vinden. Zij stromen vanuit de flexwoningen zo snel als mogelijk door naar een permanente woning. Hierdoor ontstaat ruimte voor anderen in de flexwoningen.