Veiligheidsmonitor 2023 gaat van start

Heeft u last van rommel op straat? Hinder van buren of rondhangende jongeren? Is er bij u ingebroken? Dit zijn enkele vragen uit de Veiligheidsmonitor. Vanaf deze week ontvangen 600 willekeurig gekozen inwoners een uitnodiging om de vragenlijst in te vullen.

Veiligheidsmonitor

Het onderzoek wordt gedaan door I&O Research. De gekozen inwoners ontvangen een brief. Hierin worden ze gevraagd om mee te doen aan de Veiligheidsmonitor. Dit is een onderzoek naar criminaliteit, onveiligheid en buurtproblemen. Ook gaat het om het optreden van gemeente en politie. Ontvangt u een brief? Dan hopen we op uw deelname! Door uw mening te geven, draagt u bij aan de leefbaarheid en veiligheid in uw buurt.

Een veiliger en mooier Alblasserdam

De gemeente gebruikt de uitkomsten van dit onderzoek bij het maken van beter beleid voor veiligere buurten. Het is belangrijk dat inwoners die een brief ontvangen, ook echt meedoen aan het onderzoek. Dit is goed voor de betrouwbaarheid. Deel uw ervaringen via de veiligheidsmonitor. Met uw ervaringen kunnen wij Alblasserdam veiliger en mooier maken!

Online vragenlijst

Het onderzoek begint rond 8 augustus. U kunt de vragenlijst online invullen. Heeft u hulp nodig bij zaken op het internet? Dan bent u welkom bij Bibliotheek AanZet in De Rederij, Cortgene 2 in Alblasserdam. Er zijn wekelijkse inloopmomenten op maandag (10.00 - 11.30 uur), dinsdag (15.30 - 17.00 uur) en vrijdag (13.00 - 14.00 uur). U kunt hier ook terecht met andere vragen op internet.

Het onderzoek is de afgelopen jaren al in meer dan 300 Nederlandse gemeenten uitgevoerd. De resultaten worden in het voorjaar van 2024 verwacht.