Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Naar de inhoud
U bent hier...  Home
Ondernemen Inkoopkalender
 

Zaken doen met de gemeente

De gemeente moet volgens wet- en regelgeving leveringen, diensten en werken aanbesteden. Van inkoop kantoorartikelen en inhuur van adviseurs tot en met de aanleg van wegen en onderhoud van de buitenruimte.
Omdat de gemeente de lokale economie wil stimuleren, houdt zij daar waar de regels het toelaten rekening mee in haar aanbestedingsbeleid.

Zeker bij grotere opdrachten zal het aanbestedingsproces projectmatig worden vormgegeven. Fasegewijs zijn de specifieke inkoop aspecten in een dergelijk traject als volgt te onderscheiden:


• Specificatie van de behoefte (offerte aanvraag)

• Leverancierselectie (aanbesteding en offerte beoordeling)

• Contracteren

• Realisatie en Acceptatie

• Evaluatie


De Inkoopkalender

U bent een lokale ondernemer en wilt graag zaken doen met uw eigen gemeente? PDF-bestandKlik dan hier voor de meest actuele inkoopkalender. (let op: doorscrollen voor alle pagina's). Voor alle gepubliceerde Drechtstedelijke aanbestedingen kunnen ondernemers overigens informatie vinden op www.tenderned.nl.

 

Richtlijnen

Op het terrein van overheidsopdrachten is een aantal Europese en nationale richtlijnen van kracht, welke specifiek opgesteld zijn voor inkoop van diensten, leveringen en werken. Daarnaast zijn er regels rond aanbestedingen vastgelegd in een aanbestedingsbeleid geldend voor alle deelnemende gemeenten in de Drechtsteden.

PDF-bestandAlgemene inkoopvoorwaarden Drechtsteden (pdf, 600 kB)


Meer info

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt hiervoor contact opnemen met één van uw bedrijfscontactfunctionarissen: Floor Dil of  Ellen Knijf.