Openingstijden en dienstverlening gemeentewinkel aangepast vanwege coronavirus

Vanwege het coronavirus is de dienstverlening in onze gemeentewinkel aangepast. De aanpassingen gelden voorlopig tot en met 28 april.

De gemeente Alblasserdam neemt de volgende maatregelen:

  • De gemeentewinkel blijft open, maar draait met minimale bezetting. Alleen de meest dringende zaken nemen we in behandeling. Maak hiervoor een afspraak via onze website of telefonisch via 14 078. Het gaat om de volgende producten:
  • aangifte geboorte
  • aangifte huwelijk/partnerschap binnen 3 weken voor de wettelijke plechtigheid
  • inschrijving vanuit het buitenland
  • aanvraag paspoort korter dan 1 maand geldig
  • aanvraag identiteitskaart korter dan 1 maand geldig
  • aanvraag rijbewijs korter dan 1 maand geldig
  • aanvraag voorrang op een woning (afspraak na eerst telefonisch contact)
  • aanvraag verklaring omtrent gedrag voor een nieuwe baan binnen 6 weken

Voor overige zaken verzoeken we u om het bezoek aan de gemeentewinkel uit te stellen. Of om die via de website te regelen, als dat mogelijk is.

  • De gemeentewinkel in Alblasserdam is sinds eind maart gesloten op woensdag. Vanaf 7 april is de gemeentewinkel ook gesloten op vrijdag.De openingstijden op de andere dagen veranderen niet.
  • De receptie is gesloten.

Online aanvragen

Veel producten zijn overigens digitaal aan te vragen via onze website: 

  • aangifte overlijden
  • aangifte vermissing document
  • afschrift Burgerlijke Stand
  • uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)
  • aanvraag parkeerproducten
  • verhuizingen
  • betaling gemeentebelasting 
  • betaling parkeerproducten

Verzetten

We nemen contact op met klanten die een afspraak hebben voor zaken die niet dringend zijn. Deze afspraak verzetten we in overleg. 

Huwelijken

Huwelijken blijven we voltrekken. We laten een beperkt aantal mensen toe in de ruimte: het bruidspaar, maximaal 4 getuigen en eventueel aangevuld met de ouders. Dat kunnen dus maximaal 10 personen zijn. Deze maatregel duurt tot 1 juni.

Aangifte doen van geboorte

Het geboorteloket in Albert Schweitzer ziekenhuis sluiten we. Geboorte-aangifte doen kan bij het gemeentekantoor of sinds 31 maart digitaal.  

Begrip

We vragen om uw begrip als er langere wachttijden zijn aan de balie of bij ons klantcontactcentrum. Ook kan het verwerken van uw aanvraag langer duren dan normaal. De maatregelen zijn in het belang van uw en onze gezondheid.

Meer informatie over coronavirus

Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM. Of bel tussen 8.00 en 20.00 uur met het informatienummer 0800 – 1351. Ook de GGD Zuid-Holland Zuid heeft een callcenter beschikbaar. Dit is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar op het telefoonnummer (078) 770 8580.