• Mogelijk later besluit over aanvraag kwijtschelding gemeentelijke belasting

21 maart 2024

Heeft u kwijtschelding aangevraagd bij SVHW? Het besluit hierop kan langer duren.

• Woensdag 20 maart inloopbijeenkomst Flexwoningen ‘De Loopplank’

19 maart 2024

De gemeente Alblasserdam en Woonkracht10 organiseren een inloopbijeenkomst over het project de Loopplank. Omwonenden en andere belangstellenden krijgen de gelegenheid om meer te weten te komen over de ontwikkelingen van flexwoningen op deze locatie.

• Reconstructie De Vang feestelijk afgerond

19 maart 2024

De reconstructie van De Vang is klaar. Gisteren verrichte wethouder Marten Japenga samen met bewoners de opening. Bewoners hebben een fruitboom gekregen om in hun voortuin te planten.

• Succesvolle controle bedrijven in de Drechtsteden Buiten gemeenten

15 maart 2024

Het Bestuurlijk Interventie Team Drechtsteden Buiten (BIT) heeft een succesvolle integrale controle georganiseerd binnen de autobranche in het kader van de aanpak van georganiseerde ondermijnende criminaliteit. Steekproefsgewijs zijn bedrijven geselecteerd voor deze controle. Er werd niet alleen op strafbare feiten gecontroleerd, maar ook op bestuursrechtelijke overtredingen zoals overtredingen van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en milieuwetgeving.

• Openbare verlichting Alblasserdam in het led

15 maart 2024

De gemeente Alblasserdam stapt versneld over op ledverlichting in de openbare ruimte. Daarmee besparen we veel energie. Woensdag 20 maart starten de werkzaamheden. Wethouder Marten Japenga zal de eerste ledlamp aanbrengen.

• Gratis compost ophalen op zaterdag 23 maart

11 maart 2024

Als dank voor het goed scheiden van uw groente-, fruit-, tuinafval en etensresten (GFTE), kunt u elk jaar gratis compost ophalen. Op zaterdag 23 maart 2024 kunt u hiervoor tussen 10.00 en 16.00 uur terecht op parkeerterrein aan de Zuiderstek.

• Burgerzaken Alblasserdam langer open vanaf april

11 maart 2024

We verwachten de komende tijd extra drukte van inwoners die een paspoort of ID willen aanvragen of verlengen. Daarom gaat de balie van Burgerzaken langer open.

• Vragenlijst voor huiseigenaren over woningisolatie

04 maart 2024

Woningisolatie zorgt voor lagere stookkosten en meer comfort. Ook levert het een bijdrage aan de energietransitie. Daarom willen we woningeigenaren stimuleren hun huis te isoleren. De gemeente stelt hiervoor geld en middelen ter beschikking. Zo krijgen inwoners gratis advies op maat en mensen met een laag inkomen krijgen (een deel van) de kosten vergoed.

• Gemeente Alblasserdam zet zich in voor schuldenrust

01 maart 2024

Wethouder de Deugd heeft gisteren een convenant ondertekend dat gaat over de manier waarop schulden worden geïnd. Het convenant regelt dat de gemeente in haar rol als schuldeiser in principe altijd meewerkt aan schuldregelingen. Dat bevordert schuldenrust en perspectief bij de inwoners.

• Zonnedak-project SchooneZon officieel van start

29 februari 2024

Vanmiddag was Marten Japenga, wethouder duurzaamheid, aanwezig bij het officiële startsein van het project SchooneZon in Nieuw-Lekkerland. Op de staldaken van de familie Damsteegt worden 730 zonnepanelen geïnstalleerd. Een mooi voorbeeld van het lokaal opwekken van schone, duurzame energie.